Fritidsbanken

Information om Fritidsbanken

På Montessoriskolan Centrum vill vi uppmuntra barn, familjer och lärare till att röra på sig. Att syssla med sport, är inte alltid en självklarhet, då många idrotter kräver att man har en viss typ av utrustning. Montessoriskolan Centrum har därför startat ett samarbete med Fritidsbanken Frölunda Torg här i Göteborg. I hopp om att det kan få fler av oss att vara fysiskt aktiva!

Fritidsbanken är som ett bibliotek, fast för idrottsprylar. Dit kan alla komma och låna idrottsutrustning, helt gratis i 14 dagar! Det är heller ingen förseningsavgift eller avgift om grejerna skulle gå sönder. Till Fritidsbanken kan man även skänka idrottsutrustning, så att den kommer till användning för andra. Fritidsbanken finns över hela Sverige, och just Fritidsbanken Frölunda ser fram emot att få besök av oss från Montessoriskolan Centrum.Det utbud av sportutrustning som finns på fritidsbankerna, är beroende av vad som skänks. Men typiska sportprylar man kan låna är fotbollar, skridskor, skidor, inlines, rockringar med mera. Allt som behövs för en aktiv fritid!

Vi rekommenderar varmt ett besök till Fritidsbanken Frölunda Torg, för att ni ska se vad de har att erbjuda!

Med vänliga hälsningar,

Felicia Augustsson, Hälsopedagog och student